Thursday, March 29, 2012

Apakah Yang Boleh Kita Lakukan ?

Senario 1 :

Soalan 1) Bagaimanakah agaknya perasaan neneknya ? Mengapa ?
Jawapan: Perasaan neneknya gembira kerana dia ada teman untuk menjaganya.

Soalan 2) Jika kamu Ahmad,apakah yang akan kamu lakukan ? Mengapa ?
Jawapan: Jika saya Ahmad . saya akan menolong nenek saya jika nenek saya perlu bantuan daripada saya.

Senario 2:

Soalan 1) Jika kamu Lim Peng,apakah yang akan kamu lakukan sekiranya kamu menerima panggilan telefon tersebut ? Mengapa ?
Jawapan: Jika saya Lim Peng , saya akan bercakap dengan perlahan agar tidak menggangu orang lain di sekelilingnya.Saya tidak mahu dimarahi orang di sekeliling saya.

Senario 3:

Soalan 1) Jika kamu Vincent,apakah yang akan kamu lakukan ? Mengapa ?
Jawapan: Jika saya Vincent,saya akan mendengar nasihat ayah saya dan meminta izin dari pihak kuil kerana jika saya tidak membuat begitu , saya akan dimarahi oleh ayah saya.

Senario 4:

Soalan 1) Adakah tindakan Nageswari itu betul ? Mengapa ?
Jawapan: Salah,kerana jika saya memberi jam tersebut sebagai hadiah kepada orang Cina,orang Cina akan tolak hadiah yang dibelikan oleh saya.

Soalan 2) Jika kamu Nageswari,apakah yang kamu akan lakukan ? Mengapa ?
Jawapan:Jika saya Nageswari,saya akan memberi hadiah yang disukai oleh orang Cina kerana saya takut akan dimarahi oleh orang Cina.

No comments:

Post a Comment